30 Ağustos 2011 Salı

Annneeeeee

 Bir Türk filmi izliyorum şimdi olay olay üstüne karı maaşımı size vermem dedi ailesine anası babası da şaşırdı niye filan diyor kızda oğlun için erkek çocuk kumbara gibidir derdin anne onu paraya boğardın bana beş kuruş vermezdin al oğlun baksın sana dedi. İçimin yağları eridi ne güzel dedi. Benim ailemde de var bu huy erkek çocuk olsun da ne olursa olsun. Ne isterse yapılır ne derse tamam oğlum denir. Bizim milletimizde bu mantık var erkek ne yaparsa tamam denir. Anneleri suçluyorum ben bu erkeklerin kendilerini dünyanın efendisi sanması durumu için. Anne nasıl öğrettiyse öyle büyüyor oğlan. Şimdi baba desen örnek oluyor tabi ama anneler daha feci. Bir de oğluna tapan anneler yok mu o çocuk var ya eminim pisliğin teki olacak. Hepte annenin suçu. O adam evlenirse de yer beynini gelinin o anne. Kadınlar çok güçlü aslında. Toplum dayamış çocuğa bakma görevini sana. Sen öğret kızına oğluna doğru olanı.  Anlat oğluna kadınlara saygı duy de, seni doğuran bir kadın de, dokuz ay karnında taşıdı, kendinden çok sevdi de. Öğret onlara kadınlara tüm insanlara yardımcı olmayı, namus denilen şeyin iki bacak arasından ibaret olmadığını, bırak odasını kendi toplasın, sofrayı toplasın. Dayatma öyle kız sofrayı toplasın oğlan yatsın diye. Öğret herkes eşit de, kızına da öğret güçlü olduğunu bu dünyada onu ezmeye çalışacaklarını asla bir erkeğe tapmaması gerektiğini. Kendini erkek diye adlandıran öküzleri takmamayı öğrenmesi gerektiğini. Her anne evladına bunları öğretse kadınlar ikinci sınıf insan muamelesi görmezdi. Gücünün farkına var kadın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder